Fallout 3 végigjátszás (főszáll)

 

Tippek:   

 

1.) A legfontosabb: gyakran ments, de ne mindig ugyanabba a fájlba! Ez azért fontos, ha elakadsz vagy bug-ba ütközöl, gyakran segíthet az utolsó előtti mentés betöltése.

2.) Tanuld meg az első szabályt.

3.) Ha keményen lőnek rád, vonulj fedezékbe és hátrálj! Ezt talán mondani sem kell, de ha több oldalról támadó Szupermutánsok között találod magad, nem a legbölcsebb döntés egyhelyben harcolni velük.

4.) Gyűjtsd a Javítás skill-t, amikor csak lehet. Egy órányi harc után felfedezheted, hogy a páncélok és a fegyverek használódnak, és néha elemekre esnek szét. Minél magasabb az érték annál jobban tudsz javítani, sőt még pénzt is kereshetsz vele. Minél jobb állapotban van egy tárgy annál többet ér egy kereskedőnél.
 
5.) Ha egy küldetés aktív akkor a Pip-Boy-ban a térképen jelezni fogja valamien módon hogy hova kell menned. Nehézséget Wasington jelent mivel ott az emeletes házak és a romok miatt nem mindig tudsz a felszínen eljutni a célodhoz.
    Itt a Metró alagutak jelentik a megoldást, ha az útvonalon akadályba ütközöl menj le a legközelebbi metróba és ott folytasd utad.
 
6.) Ha játék közben egy pontnál mindig kidobál akár mit csinálsz vagy mész. Akkor töltsd be egy régebbi mentést és játszd újra onnan.

  


Jellemzők (statok):


Erő (strength): A fegyvertelen sebzést és a teherbírásod befolyásolja. Az alap teherbírásod 75 kg, minden plusz pontért 5 kg-mal többet tudsz cipelni. Minden pont + 0.5-tel emeli a közelharci sebzésed és + 2-vel a közelharci fegyver skilst.

Érzékelés (perception): A látásod és a hallásod befolyásolja. Minden egyes pont + 2-vel növeli az Energiafegyver, Zárnyitás és Robbantás skilljeidet.

Állóképesség (endurance): Az életerődhöz minden egyes pont plusz 20 Hp-t ad. És növeli a Közelharc és a Nehéz Fegyverek skillt + 2-vel pontonként.

Karizma (charisma): Magában foglalja hogyan jössz ki az emberekkel, és befolyásol néhány párbeszéd lehetőséget is. Minden egyes pontja + 2-vel növeli a Csere és a Beszéd skillt.

Intelligencia (inteligence): Ez határozza meg, hogy hány skillpontot kapsz szintenként, + 1-et pontonként. Befolyásolja a Gyógyítás, Javítás és a Tudomány skilleket + 2-vel minden pontért.

Mozgékonyság (agility): Befolyásolja az akciópontokat V.A.T.S. modban, + 2-öt ad pontonként az alap 65-höz. Ezenkívül + 2-vel emeli a Kézifegyverek és a Lopakodás skillt pontonként.

Szerencse (luck): Plusz 1%-al növeli a kritikus találat esélyét és + 0.5-el minden skillt pontonként.

 

Az első lépések


Először át kell menned a karaktered testreszabásán, a játék elején egy rövid klip után megszületünk, majd kiválaszthatjuk hogy lány vagy fiú karaktert akarunk. Megadhatjuk a nevet majd megcsinálhatjuk a karakterünk kinézetét.

Ha ezzel készen vagyunk akkor eltelik egy év, egy tipegő gyerek vagy ez pedig a tutorial, ahol megtanulod az alapokat. Menj apádhoz aki becsalogat minket a járókába, majd kimegy egy pillanatra ez idő alatt kilehet tanulni a mozgást. Közben nyissuk ki a járóka ajtaját majd menjünk a játékdobozhoz és a földön lévő kis könyvet nézzük meg. Ez a S.P.E.C.I.A.L. könyv benne 40 ponttal gazdálkodhatunk, amit a fő Skillek között oszthattuk szét. Ezután van egy kis időd, mielőtt apád visszajön és akkor anyád kedvenc passzusát idézi. Majd követnünk kell.

 

Felnőtté válás

 
Ebben a fejezetben a játék párbeszédjeiről és a fegyverhasználatról tanulhatsz.

Eltelt kilenc év és a tizedik születésnapunkon találjuk magunkat ahol megkapjuk a játék főelemét a Pip-Bpy 3000-et, amivel majdnem minden menüt elérhetsz: leltár, térkép, állapot. A barátunk Amata ad egy hasznos ajándékot egy képregényt amit ha elolvasunk a Pip-Boy-ban megnöveli a közelharci Skill-ünket. Ezután beszélj Old Lady Palmer-rel. Akitől kapsz majd egy kis édességet, amit később Butch miután kiakad, hogy nem kapott a tortából magának akarja. Itt több dolgot is csinálhatsz, de a játékra nagy befolyásoltsága nincs. Majd ha végeztünk a Partyn beszéljünk apánkat, aki elmondja, hogy van egy meglepetése számodra. Menjünk le a Reactor terembe, ahol majd belefutunk apánk barátjába Jonaba. Apánk is megérkezik közbe és odaadja első fegyverünket a BB puskát, majd kövessük a raktár helyiségbe ahol megtanulhatunk lőni és használni a V.A.T.S. rendszert.

 

A jövő története

 
Eltelik hat év. Miután beszéltünk apánkkal nézzünk szét az asztalán mert ott lesz az első Bobble Head. Ha végeztünk irány a G.O.A.T. vizsga.

Ha a folyosóra érsz Butch-ot és bandáját látod, amint molesztálják Amatát. Itt van néhány lehetőséged: segíthetsz Amatának pozitív Karmáért vagy te is cikizheted például a súlya miatt ez negatív Karmával jár. Majd menj a tanterembe ahol meg kell válaszolni tíz kérdést, ami befolyásolni fogja a skilljeidet, a rá adott válaszok alapján. Ne parázz, ha szeretnéd a végén megváltoztathatod ezeket. Ha akarsz, a tanároddal is beszélhetsz, hogy átugorhasd a tesztet - így egyből kiválaszthatod a három fő skillt, ami egyszer 15 ponttal megnöveli a kiválasztott skill pontjait. Amúgy a kérdések jópofák, legalább egyszer érdemes végig menni rajtuk.

 

Menekülés!


Három év telt el.

Egy reggel Amata ráz fel álmunkból, hogy apánk lelépett a Vault-ból, Jonas halott és az őrők téged keresnek. Ha elfogadod Amata segítségét kapsz tőle egy 10 mm-es pisztolyt, utána nézzünk szét a szobánkban mert sok hasznos holmit találunk ott. Ha összeszedtünk mindent akkor mehetünk, de óvatosan mert csótányokkal van teli az egész Vault és az őrök se valami kedvesek.

Ha akarunk segíthetünk Butchnak és anyának, nem muszáj, de ha megmented neked adja a dzsekijét. Ha tovább mész a nagyteremben Gomet-zel futsz össze, szerencsére nem támad meg. Más őr azonban nem lesz ilyen szívélyes. Miután megtaláljuk Amatát amint egy őr bántalmazza, választhatsz megmented vagy továbbmész. Ha megölöd az őrt, megmented Amatát és nem ölöd meg a Felvigyázót (Amata apját) akkor pozitív karmát kapsz. A szobában találhatsz lőszert és stimpack-ot. Ezután továbbmenve megtaláljuk Jonas holtestét kutassuk át, majd ha Amata és az apja szobáját átkutattuk, a kulcsot használva, lépjünk be a Felvigyázó irodájába látszólag nincs semmi érdemleges, vizsgáljuk a közelben lévő tárolót, a jelszót itt találod, ha még nincs meg. Majd lépjünk be a terminálba, bent rengeteg jelentést és infót találsz. Végül nyisd ki a titkos kijáratot. Ekkor felemelkedik a pult, és alatta egy lépcső van ami kivezet a Vault ajtajához.

Nyissuk ki a Vault ajtót és ezután megérkezik Amata, beszéljünk vele majd az őrökkel végezve távozzunk.

 

 
Apád nyomdokában

 
Még mielőtt kilépünk a barlangból lesz egy utolsó lehetőséged, hogy változtass a tulajdonságaidon.

Nézzünk szét alaposan, eztán mindjárt lépünk is egy szintet, majd vegyük az irányt balra Megaton felé. Belépve Megatonba találkozunk az önkéntes sheriffel Lucas Smissel, aki figyelmeztet hogy ne okozz zűrt. A sheriffnek van egy küldetése a számodra: amit a mellékküldetések közt olvashatsz.

Tehát vegyük utunkat a bisztró felé és ott két választási lehetőség van vagy beszélünk Colin Moriartyval vagy feltörjük a gépét ami a pult mögött lévő hátsó kijáratnál van és onnan szerezzük meg az információt. Hazudhatsz is Moriaty-nak, hogy apád sokat mesélt róla. Így gyilkosság, pénz és terminál nélkül is megkapod az infót. Persze ez mind karakter függő, hogy melyiket tudod megoldani. Megtudjuk, hogy apánk már járt itt és a Galaxy News Radio (GNR) rádióállomáshoz ment. A hosszú és nehéz út ami metróalagutakon és Szupermutánsokon át vezet. Most kb. 2-es vagy 3-as szintű vagy, gyengén felszerelve. Tanácsos mellék küldetéseket csinálni, barangolni hogy fejlődj, 6-os 7-es szinten komolyabb fegyverrel már van esélyed. Miután megérkeztünk találkozunk pár Brotherhood-ossal és beszélve velük, megtudjuk, hogy a GNR-t mutánsok támadták meg. Segítsünk nekik legyőzni a mutánsokat, itt találkozni fogunk első Super Mutants Behemot-tal amit nem egyszerű legyőzni, ha elég lőszered van és a Brotherhood-osok kibírják addig sikerülhet legyőzni akkor ha szerencséd van, de ha nem akkor néz el a közeli kút felé ahol szerezd be egy Fat Man-t, majd azzal küld meg az orjást.
Ha készen vagyunk és a Brotherhoodosok bemennek a szemközti épületbe, kövessük őket.

 

GNR


Kérjünk belépést és menjünk be és kérdezzük meg, hogy hol találjuk a GNR vezetőjét Three Dogot. Elmondja, hogy már várt rád és kapcsolatba lépett apáddal, de mielőtt tudatná veled apád következő állomását, egy szívességet kér. Egy új rádiótányér/antenna beszerzésével bíz meg, gyűjtsük össze ami kell és induljunk.

Először is meg kell találnunk a Technológiai Múzeumot, melyhez szintén metróalagutakon át vezet utunk. Beérve a múzeumba újabb mutánsokba botlunk, majd néhány ghoul leküzdve őket haladjunk tovább. Menjünk végig a múzeumon, közben némi információt is megtudhatunk. Az út innen elég egyértelmű, menj át a Vault-Tec kiállításon, végül a Virgo II Lunar Landing kiállítást keresd, itt látsz egy kisebb űrhajót aminek az antennáját kell leszednünk. Ha ez megvan akkor el kell mennünk a Washingtoni Emlékműhöz ami csak pár méterre van a múzeumtól. Az emlékmű előtt Brotherhoodosok lesznek. A kaput a falon lévő számítógéppel lehet kinyitni. Ha beléptünk akkor menjünk fel a lifttel és helyezzük el az antennát. Az adás mostantól tiszta lesz egész Wasteland-on. Ha készek vagyunk térjünk vissza Three Doghoz aki elmondja, hogy apánk Rivet Citybe ment.

 

 

Tudományos vívmányok

 
Tehát a következő helyszín Rivet City messze délkeletre. Hogy eljuss oda nagyobb harcok nélkül, kövesd a Potomac folyót a nyugati part mentén a Citadel-ig. Ha szupermutánsokat és raidereket akarsz irtani válaszd a keleti partot.

Ha elértél a Citadel-ához (ide még most nem engednek be) menj tovább a folyó mentén egész addig amíg a keleti oldalon egy hidat nem látsz, ami át vezet egy kis szigetre a Jefferson Memorialhoz, ahol hemzsegnek a szupermutánsok. Itt ússzál át a folyón a híd elé, innen már elég könnyen elsétálhatsz az anyahajóig. Menj fel a lépcsőn és használd a fenti Intercommot. Rivet Citybe érve keressük fel Doktor Lit akit a Laborban találunk napközben. Azonnal fel fog ismerni, mint James gyermekét. Beszélve Doktor Livel megtudhatunk egy-két információt, majd hogy apánk a víz megtisztítását szeretné véghezvinni, tehát visszament a régi laborba. Ezért el is küld hogy nézzünk szét a víztisztítóban (Jefferson Memorial) ami pár méterre van a várostól. A tisztítóban elég sok szupermutáns fészkelte be magát ezért vigyázzunk. Végül megtaláljuk apánk szobáját és néhány felvételt. Amiből megtudjuk, hogy a Vault 112-be ment Dr. Braun után. A Pipboy mutatja hogy hova kell mennünk.
Odaérve egy garázst találunk amiben mutáns csótányok és patkányt találunk. A garázs részében találunk a falon egy kapcsolót amit meghúzva egy titkos lejárat tárul fel, amin lemenve megtaláljuk a Vault 112 ajtaját. Belépve egy robottal találkozunk aki üdvözöl és ad egy 112-es védőruhát. Vegyük fel majd keressük meg a szimulációs termet, ahol az egyik gépbe be tudunk ülni.

 

 

Nyugalmas út


Amint beültünk és becsukódott a gép, bekerülünk a szimulációba ami az atomtámadás előttre repít vissza.

Megérkeztél Tranquility Lane-be, egy fekete-fehér világba. A hátrány csak az, hogy gyerekként megyünk vissza és ezáltal a Speech Skill lecsökken, és elveszítjük a Pip-Boyt persze csak ideiglenesen még véget nem ér a szimuláció, helyette kapunk egy szép Pipboy karórát. Vegyük az irányt a játszótér fele. Beszéljünk a lánnyal Bettyvel aki virágokat locsol. Ő fogja adni a küldetéseket az első amivel megbíz minket, hogy csaljunk könnyeket a kis Timmy arcára.

Most két lehetőséged van: 

1.) Ha segítesz a lánynak végig negatív Karmát fogsz kapni.

2.) Ha jó karakterrel játszol és Pozitív karmát szeretnél beszélj Ms. Dithers-el aki elmondja neked, hogy valami baj van Bettyvel- nem az akinek mondja magát. Megtudod, hogy van egy terminál az üres házban. a nappaliban találsz egy rádiót, egy kancsót, egy Nuka üveget, egy törpét és egy téglát. Hogy aktiváld a terminált, következő a sorrend: rádió, kancsó, törpe, kancsó, tégla, törpe és Nuka üveg. Eztán menj a terminálhoz olvasd el amit akarsz majd a végén aktiváld az inváziót. Menj ki ahol láthatod hogy néhány tucat katona jobb létre szenderíti a lakókat. Beszélj Betty-vel aki nagyon morcos, mert már nem kínozhatja tovább a lakókat. Végül távozz a Mátrix-szerű ajtón.

Ha Negatív karmát szeretnél teljesítsd Betty kérését: oda megyünk és addig ütjük még nem kezd el sírni, vagy öld meg a szüleit. Magas Beszéd készséggel elhitetheted Timmyvel, hogy a szülei épp válni készülnek. Egyszerűbb ha beszélsz a városlakókkal, így megtudod, hogy fegyelmit kapott, és szülei már meg is kapták az értesítőt. Az értesítő másik példányát a Neusbaum ház konyhájában találod - mutasd meg a srácnak, had sírjon. Ha kész akkor menjünk vissza Bettyhez és mondjuk meg neki, hogy bőgött a gyerek, és kérdezzük meg, hogy mi a következő.

Betty most azt kéri, hogy törjük meg a Rockwellék házasságát, anélkül, hogy megölnéd őket. Újra beszélgess a lakókkal, így kiderül, hogy Martha Simson már hancúrozott Mr. Rockwellel. Menjünk el a Simson lakásba és az emeleten lévő ágyról kapjuk fel a ruhadarabot és térjünk át a Rockwell házba. Ha ott vagyunk, menjünk le a pincébe és csempésszük be a dolgozóasztalba, majd keressük fel a feleséget (Mabel Henderson) és közöljük vele, hogy a férje asztalában találtunk egy női ruhaneműt.

A másik módszer: a hálóban talált naplót elolvasva kiderül, hogy Ms. Rockwell titokban le akarja ütni Ms. Simsont. Keresd meg a sodrófát a konyhában és üsd le Martha Simsont. Szaladj Mr. Rockwellhez és mutasd meg a sodrófát - biztos Janett műve volt. Ha vége a veszekedésnek akkor térjünk vissza Bettyhez és közöljük vele, hogy ez is kész, és azt kapjuk tőle, hogy most öljük meg Mable Hendersont, de azt szeretné, hogy kreatív légy.

Menjünk el a házába (Mable Henderson's house). Itt sok lehetőségünk van, hogy hogy öljük meg:

1. A konyhában található számítógéppel zárjuk be az ajtót és indítsuk be a védelmi rendszert ami hatására a robot kinyírja a csajt, de vigyázzunk ne kerüljünk a robot látó körébe mert mi is meghalhatunk.

2. Amikor a konyha fele megy ráejtjük a csillárt.

3. Piszkáld meg a sütő jelzőlámpát és megkérjük, hogy süssön a híres sütiéből és amikor megakarja gyújtani a sütőt óriás lángcsóva martaléka lesz, csak vigyázzunk nehogy mi is.

4. a lépcső közelében lévő görkorcsolyákat is megbütykölheted.  Ha kész vagyunk akkor térjünk vissza Bettyhez aki megadja az utolsó feladatot: Öljünk meg mindenkit.(És kiderül, hogy a kutya az apánk, na ezért nem szabadott bántani) A ?felszerelést? egy kutyaházban találjuk. Egy bohóc maszkot és egy kést találunk benne, kapd fel őket. Amint felszedtük a cuccost egyből mindenki pirosra vált és elkezd menekülni, de mi csak egyszerűen hidegvérrel gyilkoljuk meg őket. Ha ezzel is készek vagyunk akkor munkánk jutalmaként Betty kienged a játékból.

Amint elhagytad a szimulációt és újra radioaktív levegőt szívtunk, apád már vár rád. Beszéljünk vele aki hálásan megköszöni, hogy segítettünk neki majd lehord, hogy miért jöttünk ki a biztonságos Vaultból, utána meg ugrál örömében, hogy újra láthatja gyermekét(tipikus szülő). Beszéljünk vele majd mondjuk neki, hogy induljon el mi majd megyünk. Ha feltöltöttük magunkat megfelelően akkor térjünk vissza Rivet City laborjába apánkhoz és Dr. Lihez.
 

 

Az élet vize

 
Miután megérkeztél Rivet City-be beszélj Dr. Li-vel a Laborban. Apánk és Li egy darabig tanakodnak, de végül meggyőzi a Purity újraindításáról. Miután beszéltünk apánkkal megyünk, hogy megvalósítsuk az álmát, hogy tiszta víz folyjon mindenhol, úgyhogy gyerünk vissza a víztisztítóba. Ha odaértünk ott lesz a kis kutató csapat, de addig nem mennek be még nem tisztítottuk meg a benti terepet. Ha bent nem él már egy mutáns sem akkor gyerünk vissza fatherhoz. Kísérjük el őket az irányító központba.

Apánk be akarja indítani a szervergépet de közli velünk, hogy nincs elegendő áram a művelethez ezért menjünk le a pótgenerátorhoz és kapcsoljuk be a falon lévő kapcsoló segítségével. Majd beszéljünk vele és megmondja, hogy valamiért nem megy a generátor, aztán hirtelen eszébe jut, hogy még régen biztonsági okok miatt kivette a biztosíték dobozból a három biztosítékot. Térjünk vissza apánkhoz aki odaadja a három biztosítékot amiket helyezzünk el a megfelelő helyén. Ha kész akkor meg kell keresni a fő gépet ami mellet van egy kapcsoló és kapcsoljuk be. Ezután beszéljünk vele a falon lévő távközlővel és mondjuk neki, hogy kész. Megkér minket még egy utolsó szívességre, hogy nyissunk ki egy zsilipet, hogy kiszivattyúzzátok a vizet. menj vissza a bejáratnál lévő folyosóhoz, fordulj jobbra. Egészen a végénél, nyisd fel a padlón lévő rácsot. Miután végig mentünk a csőrendszeren és elforgattuk a kart. Ezután ha a csövön lévő lyukon kikémlelsz, egy Encéave gépet fogunk látni leszállni. Menjünk végig a csőben - nem mehetsz arra amerről jöttél. Ha kiértél azt látod, hogy az Enclave megszállta az egész környéket. Irtsd őket ahogy tudod, juss vissza apádig.

Túl későn érünk vissza apánk egy Enclave tiszt és emberei fogságába eset akik szeretnék megtudni a tisztító kódját. Apánk a mérgezés kódot üti be és az egész kabint elönti a radioaktív levegő és mindenki megfullad, de apánk még ennyit kinyög: 21:6. Most menekülnöd kell, kövessük Dr. Lit a többi tudóssal együtt egy titkos járathoz vezetnek. Egy fedő aknán kell lemennünk. A célod életben tartani a tudósokat. Légy figyelmes, mert az Enclave üldözni fog titeket. Vezesd őket előre a hely tele van zombikkal és Enclave katonákkal. Egyszer elérünk egy helyre ahol az ajtót egy terminál nyitja, amit Dr. Li megpróbál feltörni, és amíg ügyeskedik a gépnél védd a csapatot. Egy oldalsó szoba felől Enclave Katonák özönlenek, próbáljuk meg feltartóztatni őket. Ha sikerült akkor folytassátok az utat egészen míg meg nem kell állnotok, mert az egyik tudósnak szívproblémai vannak és pihennie kell. Ott is hagyhatod ha rá tudod beszélni őket. Vagy gyorsíthatod a dolgot, adj Dr. Li-nek 5 Stimpacot. Menjetek tovább míg el nem értek egy Brotherhood-os őrhelyéig ott menjünk fedezékbe mert egy csapat zombi támad amit a Brotherhoodos szépen elintéz. Nézzünk szét mert van némi lőszer, majd vegyük az irányt felfelé. A Citadel-ben lyukadtok ki ami a Brotherhoodosok fő hadiszállása.

 


Egy kis nyomozás

 
Menj a bejárat felé, Li elintézi, hogy beengedjenek. Beérve találkozol Elder Lyons-szal ezen részleg vezetőjével. Li segít beszédbe elegyedni vele. Beszéljünk vele, arra kér minket hogy menj a könyvtárba és kérdezd Rothchild írnokot a Vaultokról. A célod, hogy találjunk és hozzunk el neki egy fontos tárgyat a G.E.C.K.-et. Így az Enclave egy lépéssel mögötted lesz. Az egyik hálózati számítógépben megtaláljuk az információt róla, hogy a Vault 87-ben tárolják. És megtudjuk hol található a Vault 87. Innentől automatikusan benne lesz (felfedezetlenként) a Pip-Boy térképében. Ha tovább kérdezősködünk másoktól akkor megtudjuk, hogy a radioaktivitás olyan magas, hogy azt csak a mutánsok élhetik túl. Mivel nem tudunk bejutni a radioaktivitás miatt, ezért másik utat kell keresnünk. Scribe Rothchild szerint a messze nyugatra található Kislámpafényben talán lesz egy bejárat.

 

Szabadítás Paradise-ból


Nem messze a Vault 87-től találunk egy Kislámbafény nevezetű helyett. A barlangban hamar falba ütközöl. Egy fiatal gyermek kiabál rád, téged Mungo-nak hív és sajnos nem bízik benned. Ha nem elég magas a Beszéd skill (vagy nincs meg a "lélekben gyermek" adottság) vagy túl gonoszak vagyunk akkor egy küldetést kapunk amit meg kell csinálnunk.

Néhány barátja rabszolgatartók fogságába esett. Ha megmented őket, MacCready beenged. A gyerekeket Paradise Falls-ban tartja fogva egy rabszolgatartó közösség északkeletre. Menj egyenesen oda, csak egy bejárat van, azonban a létesítmény nyugati oldalán egy biztonsági őr megvesztegethető. Miután bejutottál keresd a gyerekeket. Ha mindenki legyilkoltál könnyű dolgod lesz, csak enged ki őket az Eulogy's Pad-nál talált kulccsal. Ha nem erővel akarod kiszabadítani őket, akkor meg is veheted Eulogy-nál. A három gyermekért 2000 kupakot kérnek, de jó Beszéd skillel 1200-ig is lemehetsz. Ezután már visszatérhetsz Kislámpafénybe. MacCready már beenged a városukba, most kérdezhetsz a Vault 87-ről. Majd kérjük a mayort, hogy mutassa meg az utat. A srác elvezet a kapuig és segít kinyitni azt. Ha végiglőttük magunkat a sok mutánson akkor elérjük a Vault ajtaját.

De ha nem akarsz harcolni, van egy biztonságosabb út is: a srác elmondja neked, hogy van egy másik ajtó is, de az jelenleg nem használható. Megemlíti hogy Joseph talán segít, keresd meg! Ő elmondja hogy a másik ajtó működik csak, az azt irányító computer le van zárva, és a jelszót nem tudja senki. Kérd meg, hogy kapcsolja be neked a computert, amit így már fel is törhetsz és bemehetsz a Vault 87-be.

 

Az éden kertje


Verekedjük el magunkat egészen a Test részlegig ahol láthatunk pár félre sikerült mutánst. Menet közben olvasd el a terminálokat, így kideríthetsz néhány érdekességet. A test laborban találunk egy mutánst aki Fawkes névre hallgat, aki tud beszélni és egész jó fej. Alkut ajánl neked: segítsünk neki kijutni a börtönéből, cserébe ő elvezet a G.E.C.K.-hez. A terminálja sajna elromlott, de a jobb oldali folyosó végén egy szobában néhány mutáns társaságában találsz egy konzolt, ennek segítségével szabadítsd ki Fawkes-t, az ő ketrece az #5-ös. Miután beszéltél vele verekedjük el magunkat a G.E.C.K. közelébe de itt azt mondja, hogy várjuk meg mert radioaktív a terület és majd ő ki hozza. Ha meg kaptuk tőle akkor induljunk vissza, csak közben elkapnak az Enclave-sok.

 

Az Amerikai álom


Felébredsz, és nem tudod hol vagy. Előtted Colinel Autumn áll. Ő a Project Purity kódját akarja kiszedni belőled. Megszívathatjuk és egy rossz kódot mondunk el neki és így egy embere oda lesz J, de a lényeg, hogy ne mondjuk meg neki a megfejtést. Majd túl ideges lesz és le akar lőni minket, de az elnök közbeszól és arra kéri, hogy távozzon.

Az elnök elmondja hogy ezeket nem ő csinálja hanem Autumn irányítása alatt az Enclavek csinálnak mindent és azt mondja, hogy szeretne segíteni és menjünk el hozzá, ja és a robotjai segítenek. A lézer pajzs eltűnik. Az ajtó melletti szekrényben megtaláljuk a felszerelésünket. Kifele menet egy tiszt állít meg vagy adunk neki 100 caps-et vagy a Beszéd skilled segítségével próbáld meggyőzni. Végül az őr beszél Eden-el is aki erre leszidja és informálja a komplexumot, hogy szabadon járkálhatsz. Most van egy kis időd körbenézni, de nem túl sok. A második szinten messze északnyugati szoba lesz Colonel hálószobája, érdemes ide eljutni mert itt lesz az Energia Fegyver bobble head az asztalon. És a közeli terminált meghackelve kinyílik egy titkos szoba ajtaja, néhány értékes cuccot rejtve. Lassan elérünk a Controll szobába ahol már Eden vár ránk. Ha megtaláljuk az elnököt (egy jó nagy számítógép) beszéljünk vele, mond néhány érdekes és néhány köztudott dolgot. Eden arra kér, hogy indítsd el a Project Purityt és adj hozzá egy vírust. Így az bekerül az újonnan tisztított vízbe és minden fertőzött, torz lény el fog pusztulni. A vírus nélkül nem tudsz kijutni, úgyhogy most vedd föl és meneküljünk kifelé. Mielőtt elmész meggyőzheted Eden-t, hogy nem irányíthatja egy számítógép az emberiséget, így pusztítsa el magát. Kint találkozunk a szupermutánssal és ha jó karmánk van akkor felveheted a csapatodba.

 

Vedd vissza!
 

Térjünk vissza Citadelbe és beszéljünk Elder Lyonsal. de előtte ajánlom, hogy csináld meg az összes mellék küldetést mert ha nincs fent a Broken Steel Dlc-é akkor közeledsz ahhoz a ponthoz, ahonnan nincs visszaút. Nagy a felfordulás mindenki készül a végső összecsapásra, mert az Enclave elfoglalta a Jefferson Memorial-t. Értesítsd Elder Lyons-t a G.E.C.K. és az Enclave állapotáról. Ha szeretnéd add át a FEV-vírust. Sarah azt bizonygatja, hogy képesek átvenni az irányítást a Project Purity felet. Aktiválják a Nagy fegyvert, egy óriás robotot Liberty Prime-t. Sarah a Lyon's Pride tagjává választ. Menjünk kifele és kövessük a robotot és a sereget. Elég ha lemaradunk és ölbetett kézzel nézzük ahogy Liberty Prime pusztít, csak figyeljünk a Jefferson Memorial felől jövő rakétákra. Ha elértünk a tisztítóhoz akkor átvesszük a robot helyét és mi lövöldözünk. Hatoljunk be a tisztítóba és öljük meg az akadékoskodó Enclaveket. Irány a Rotunda itt találkozunk Colonel Autumnal, lőjük le. Ha felmentünk a lépcsőn Dr. Li üzen hogy jelentősen megnőtt a nyomás a tartályokban, és ha azonnal nem aktiválod az egész fel fog robbanni. Itt dönthetünk:

                                 1 bemegyünk beütjük a kódot (216)

                                 2 a csajt küldjük be

                                 3 Vagy Fawkest küldjük be

Mindenki döntsön úgy ahogy akar, de ha te mész be a kiegyenlítő szobában lévő egységbe beteheted a vírust is kiirtva ezzel mindenkit a Westelandon.